PEMULIH: Semak Bantuan Kehilangan Pendapatan RM500

Bantuan Kehilangan Pendapatan RM500


Selaras dengan komitmen pihak kerajaan untuk meneruskan agenda prihatin rakyat, sukacita dimaklumkan bahawa pihak kerajaan akan menyalurkan bantuan tunai langsung kepada rakyat berjumlah 10 bilion ringgit sehingga hujung tahun ini melalui pakej baharu iaitu pakej PEMULIH.

Untuk makluman anda, pihak kerajaan telah mengumumkan akan memberikan Bantuan Kehilangan Pekerjaan pada bulan Oktober 2021 kepada individu yang kehilangan pekerjaan.

BANTUAN KEHILANGAN PENDAPATAN

Bantuan kehilangan pendapatan ini akan diberikan kepada mereka yang layak sebanyak:

RM500
__________________________________________________________________________

Anda mungkin berminat pada artikel ini

TARIKH BANTUAN DISALURKAN

Bantuan ini dijangka akan memanfaatkan sehingga 1 juta ahli yang melibatkan implikasi kewangan 500 juta ringgit. Bantuan akan mula disalurkan pada: 

Oktober 2021

SYARAT KELAYAKAN

Untuk pengetahuan anda, pada bulan Oktober nanti sebanyak RM500 akan disalurkan kepada:
  • Pekerja yang kehilangan pendapatan. 
  • Berdasarkan data KWSP atau PERKESO dalam tahun 2021.
Pihak kerajaan sedar bahawa kehidupan ramai di kalangan rakyat yang terjejas teruk akibat daripada penularan wabak pandemik Covid-19. Semoga dengan adannya bantuan yang disalurkan ini dapat membantu meringankan beban kita semua.

Post a Comment

8 Comments

  1. Assalamualaikum... Mcm mane ye nak mohon?

    ReplyDelete
  2. saye seorang pemandu Lori tapi dah lame tade potong kwsp dan socso, sekarang pkp dah 1 bulan I tak kerja saye boleh mohon ke? dulu memang ade potong dah 8 thn lepas.

    ReplyDelete
  3. Nak daftar kat mna? Ada link x?
    Xdak sngt duit dh ni,kebulurr gila babi dh weii.!? Dah la X bole keja mna nk rebokk cari,dh utng org belunggok.!

    ReplyDelete
  4. Nak daftar kat mna? Ada link x?
    Xdak sngt duit dh ni,kebulurr ke gila babi dh weii.!? Dah la X bole keja mna nk rebokk cari,dh utng org belunggok.!

    ReplyDelete
  5. I pun nak mohon cara nak mohon

    ReplyDelete
  6. Dh tgh terdesak sgt dh ni duit langsung dh x de sbp kje dh kena buang tampa notis plk tu..kepala Udah runsing sgt dh ni pikirkan cm mna nk byar duit sewa rumah apa smua.. Allah.. Haii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mtk sgt jasa baik smua klu blh kongsikan link bantuan yg blh di mohon...

      Delete